poniedziałek, 27 listopada 2017

Piękne, świąteczne wnętrza w filmie Listy do M 3 !


W weekend wybrałam się na ulubiony świąteczny film Polaków - Listy do M 3. Nie będę recenzować ani opisywać fabuły - zostawiam to specom w tej dziedzinie :-). Mnie, oczywiście, bardziej niż sam film, zachwyciła scenografia i dekoracje wnętrz. Pod tym kątem uważam Listy do M za prawdziwy majstersztyk!  Scenografię do filmu  (również do części 1 i 2) zrobiła Joanna Kaczyńska. Nie wiem, czy jest ona też odpowiedzialna za dekorację wnętrz, bo nie mogłam znaleźć na ten temat informacji. 
Jest ona autorką scenografii do takich filmów jak m.in. Rancho, Wojna polsko-ruska, Essential Killing. Za scenografię do "Wojny polsko-ruskiej" Xawerego Żuławskiego otrzymała w 2010 roku nominację do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł.

Niestety, mało się mówi o scenografach czy dekoratorach wnętrz przy okazji produkcji filmowych w Polsce, a szkoda, bo np. w tym filmie scenografia, dekoracje wnętrz i kostiumy to nawet więcej niż połowa sukcesu. Producentem filmów jest TVN, a od dawna wiadomo, że filmy czy seriale produkowane przez TVN są zawsze świetnie wyprodukowane. Przeczytałam gdzieś, że dekoracje wnętrz i scenografia w Listach do M są wręcz nachalne. Całkowicie się z tym nie zgadzam. Wszystko jest idealnie dopasowane do konwencji filmu, oddaje klimat świąt, pokazuje też pięknie Warszawę. Naprawdę chylę czoło!

W dzisiejszym poście nie mam za dużo zdjęć, gdyż, niestety, nie znalazłam w sieci. Postaram się poszukać innymi kanałami i, jak tylko będę miałą więcej, przygotuję dodatkowy post.





Dom córki Kariny i Szczepana (rewelacyjna para Dygant i Adamczyk) to chyba moje ulubione wnętrze w tym filmie. Jest nowoczesny, duży, ale urządzony z takim smakiem, wyobraźnią. Baza kolorystyczna to biel, ale cała reszta, dodatki, dekoracje, pełne mocnych, soczystych, świątecznych barw. No i książki, które dodają każdemu wnętrzu ciepła, przytulności i charakteru. Idealne wnętrze!


źródło

źródło
źródło

Kuchnia w tym domu jest rewelacyjna. Zadbano o każdy detal, który tworzy atmosferę domu - zdjęcia dziecka, niby od niechcenia przypięte na szafie, mnóstwo słoiczków, przypraw, sprzętu AGD!  To właśnie te detale robią całą atmosferę tego miejsca. Szkoda, że nie mogłam znaleźć więcej zdjęć tej kuchni :-(. 


źródło
Tylko jedno ujęcie domu Karoliny, granej przez Magdalenę Różczkę. Super narożnik!


źródło

Też tylko kilka ujęć z domu Wojciecha, granego przez Wojciecha :-) Malajkata. Też bardzo fajny dom; może trochę dla mnie zbyt elegancki, ale nie pogardziłabym takim wnętrzem:-)

źródło
W tym domu klasyka miesza się w nowoczesnością i to bardzo mi się podoba. Piękne białe drzwi z przeszkleniami, stare meble, ale już kuchnia lekka, nowoczesna z dużą wyspą i nowoczesnymi sprzętami - w ścianie (ładny kolor)  umieszczona duża lodówka z osobistymi akcentami.

źródło

Kilka zdjęć domu Wojciecha z poprzednich sezonów.

źródło


źródło

źródło

Z zewnętrz.

źródło

Bardzo lubię tę młodą aktorkę Katarzynę Zawadzką. Wróżę jest  piękną, aktorską przyszłość :-)! Po raz pierwszy pojawiła się w serialu TVN "Prawo Agaty". 

Tylko jedno zdjęcie z mieszkania (bardzo klimatcznego) Rafała, zakochanego w Zuzie weterynarza, miłośnika zwierząt, granego przez młodego aktora Filipa Pławiaka (Czerwony Pająk). 


źródło

I mieszkanie mamy Mikołaja - takie mieszkanie z lat 80-tych, ale również bardzo ciepłe,  klimatyczne.


źródło

 Kto miał taką "słomiankę" u siebie w pokoju - taki zagłówek  lat 80-tych ;-) ? Ja taki miałam ! 

źródło

Niestety to koniec na dzisiaj. Ciekawa jestem, czy też tak bardzo jak mi, podobały się Wam wnętrza z filmu Listy do M! 



2 komentarze:

  1. Filmowe wnętrza są zwykle tymi idealnymi i nawet artystyczny bałagan gdzieś w tle ma swój urok. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na post. Bardzo często, gdy oglądam filmy zwracam uwagę na wnętrza. Tu faktycznie klimat świąt został oddany w 100%.

    OdpowiedzUsuń