czwartek, 27 września 2012

Jak zaaranżować aneks jadalny w kuchni

Dawno nie pisałam o kuchniach, więc dzisiaj nadrabiam zaległości, aczkolwiek nie będzie o białej kuchni tylko o kuchennym aneksie śniadaniowym lub jak kto woli jadalnianym. Pamiętacie, jak za starych dobrych czasów, w kuchniach naszych mamy stały takie zestawy: dwie ławy wokół protostokątnego stołu, ławy często tapicerowane takimi okropnymi tkaninami. Jeśli nie pamiętacie, to proszę, oto zdjęcie dla przypomnienia :-).



źródło

Na szczęście żyjemy już w trochę innych czasach, otaczają nas piękne przedmioty, wokół nas wiele inspiracji, dzięki którym możemy urządzać domy z dużo większą fantazją niż mogły to robić nasze mamy. Ja zawsze marzyłam o takim przytulnym kąciku jadalnym w kuchni, w którym na co dzień moja rodzina jadłaby wpólnie posiłki. Jadalnia jest zawsze bardziej formalnym miejscem, a taki aneks w kuchni  doskonale spełnia swoją rolę jako miejce codziennych posiłków.

Pokażę dzisiaj kilkanacie propozycji aneksów kuchnennych, które podzieliłam na 3 kategorie: aneksy z protokątnym stołem, aneksy z okrągłym stołem i wąskie wnęki przy kuchni będące taką mini jadalnią.
Przyznam, że wszystkie są tak piękne, że gdybym miała teraz wybierać, jaki kącik jadalny zaaranżować w swoim domu, miałabym ogromny problem.

Zacznę od aneksów z protokątnym stołem. Na początek jedna z najpiękniejzych aranżacji. Zachwyca mnie biała stolarka, pięknie połączona z oknami. Świetny pomysł na wnękę z książkami. Poduchy na wykonanych na zamówienie ławach przy stole. Zwracam też Waszą uwagę na drewnianą podłogę i oryginalny żyrandol.

Pinned Image


Kolejny piękny kącik, bardzo podobny w zamyśle do poprzedniego. Też moja ukochana biała stolarka, wszystko ze sobą idealnie się komponuje. Do tego przepiękne tkaniny na siedzikach i poduchy.
Małe ale do stołu. Wydaje mi się za mały.
Pinned Image
źródło
Tutaj świetnie pokazana cała kuchnia, w której jest wszystko, o czym marzę. Białe, klasyczne szafki kuchenne, wyspa, drewniania podłoga i aneks kuchnenny idealnie wkomponowany w całość.
Do tego piękny sufit !!!
 Pinned Image

Kolejna przepiękna aranżacja, tym razem bardzo elegancko. Piękna, skromna, klasyczna roleta i śliczne poduchy na siedzisku. Nie mogę nie skomentować tego niebieskiego stołu. Jest cudowny. To doskonały przykład, jak łatwo można odmienić wnętrze. To też jedna z aranżacji, które mnie urzekły.

Pinned Image
źródło
Jeszcze bardziej elegancko i nadmorskie klimaty za oknem. 
Pinned Image
źródło
I kolejna. Tym razem jednak zwrócę uwagę na niesamowity odcień zieleni na meblach kuchennych oraz imponujące, wysokie listwy przypodłogowe. Kolor ten został powtórzony na siedziskach w aneksie. No i cudowna podłoga ! 
Pinned Image
źródło
I przenosimy się do innej bajki - słodkie lata pięćdziesiąte :-). Od razu przypomina mi się film "Lakier do włosów". :-).

Pinned Image


Podoba mi się kolorystyka w tym aneksie, aczkolwiek szklany stół to chyba mega niepraktyczne rozwiązanie.
Pinned Image
żródło
Trzy ostatnie aranżacje, każda w innym stylu i kolorystyce, ale podobnie jak w poprzednich, piękna biała stolarka ozdobiona cudownymi tkaninami.

Pinned Image


 

Pinned Image
źródło

Pinned Image
źródło

I kilka aneksów z okrągłymi stołami.

Pinned Image
żródło

 Mieszanka stylowa - nie można nie zauważyć tego czarnego żyrandolu :-). Podoba mi ię to połączenie klaycznej komody, sztukaterii przy oknach z nowoczesnym stołem i krzesłami. No i te cudowne żółte tulipany !
Pinned Image
źródło

Nazwałabym ten styl country chic and  elegant :-).
Pinned Image


Pinned Image
źródło


I zupełnie inna bajka. Nowocześnie, lekko, kolorowo, ale mamy elementy klaysczne ( cokoły, stolarka), mamy też inspiracje stylem retro (lampa, krzesła).
Pinned Image
źródło



I znowu bardziej styl wiejski, ale w takim nowoczesnym wydaniu.

Pinned Image
źródło
  
Tutaj zdecydowanie zachwycają czerwone krzesła :-) !
Pinned Image
zródło

I na koniec country !  
Pinned Image
źródło

I kończymy kilkoma zdjęciami wąkich aneksów. Poniżej moja ulubiona stylizacja w tej kategorii.
Pinned Image

źródło



Pinned Image
źródło

I jak Wam się podobają takie kąciki jadalne w kuchni ?
Ja już w myślach urządzam mój -).



4 komentarze:

  1. Nie dość, że przepiękne wnętrza to jeszcze piękniejsze niektóre widoki za oknem! Tylko pozazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No są po prostu czadowe,te siedziała uwielbiam!mega spodobał mi sie tez sufit na jednym ze zdjęć,nieziemski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    To mój pierwszy komentarz na twoim blogu, ale obserwuje od jakiegoś czasu. Przejrzałam wszystkie twoje posty i mogę ci tylko podziękować bo przyczyniłaś się do tego że wiem czego bym chciała w swoim domku, jak go juz będę miała ;) W każdym razie, już w innym poście widziałam zdjęcie nr2 z prostokątnym stołem i się zakochałam! tak chcę! A tu dzisiaj niespodzianka, kolejne podobne np. nr4,5,8(chociaż tu zgadzam się z tobą co do stołu szklanego) i 10 (piękne połączenie bieli, żółtego i szarego).Piękne, piękne, piękne:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń