środa, 12 września 2012

Po raz pierwszy u mnie - wnętrza w polskim serialu


Miałam na dzisiaj inne plany. Miał być post o pięknych fotelach, ale nie! Wczorajszy seans na TVN spowodował, że musiałam fotele odstawić na boczny tor.

A to wszystko za sprawą serialu "Prawo Agaty".

To już drugi sezon tego rewelacyjnego serialu, a ja dopiero teraz piszę o wnętrzach:-(. Powód prosty! Niestety, mało zdjęć jest w sieci. Szukałam, szperałam i niewiele tego. A szkoda. Ten serial, jak i kilka jeszcze innych serialowych hitów TVN, oprócz tego, że jest rewelacyjny, ma też rewelacyjne plany zdjęciowe. Zacznę od początku.

Najpierw pozachwycam się ogólnie fabułą, scenariuszem, aktorami, a potem przejdę do wnętrz.
Świetne dialogi, dobre tempo akcji, fajne pomysły na odcinki i dobra obsada. To serial naprawdę z nawyższej półki. Aktorzy dobranie idealnie (bravo specjaliści od castingu). Każda osoba jakby stworzona do swojej roli. Agnieszka Dygant fantastyczna! Aktorka, która przez kilka dobrych lat grała bardzo charaktystyczną i łatwą do zaszufladkowania rolę
(Niania:-), potrafiła właściwie już w pierwszym odcinku totalnie się od niej odciąć i stworzyć nową, wyrazistą postać. To tylko świadczy o jej kunszcie aktorskim.
Lichota świetny. Wreszcie natrafił na serialową  rolę godną swojego talentu. Męski, z dystansem, trochę ironiczny - po prostu fajny
facet :-).

To para wiodąca, więc się na niej skupiam, ale naprawdę na wielkie brawa zasługują wszyscy (D. Widawska, T. Karolak, M.Kożuchowska
i oczywiście Pan  Marian Opania). Fajnie gra też ten młody chłopak (Michał Mikołajczak) asystenta Agaty. Oczywiście podobają mi się też ciuchy!
W jednym odcinku Agata miała na sobie cudowną skórzaną sukienkę w takim chabrowym kolorze. Marzę o takiej :-). Wyglądała w niej po prostu bosko!

Ok! To tyle dygresji. Po prostu muasiałam się trochę pozachwycać :-). Teraz zachwyty nad scenografami.
Każde wnętrze, pokazywane w serialu jest zrobione naprawdę dobrze. Na najwyższe moje uznanie zasługuje kancelaria. Nie wiem, czy tak wyglądają prawdziwe kancelarie. W swoim życiu widziałam może dwie i były okropne. Szczerze mówiąc niewiele mnie obchodzi, czy jest to zgodne z realiami czy też nie. Wiem jedno. Ten, kto zaprojektował i wykonał scenografię jest moim idolem ! Tak samo podoba mi się stare mieszkanie Agaty (pokazane
w pierwszych odcinkach 1-go sezonu), jak i to nowe, do którego przeprowadziła się, kiedy musiała sprzedać stare. Fajnie zrobili dom taty Agaty. Podoba mi się też mieszkanie Doroty z jednym wyjątkiem - wywaliłabym ten okropny skórzany "wypoczynek" -  jak nie lubię tego słowa! Niestety idealnie pasuje do tego zestawu.

Ale się napisałam. Wybaczcie proszę te grafomańskie teksty. Przechodzę do zdjęć. Od razu mówię, jest ich mało i nie oddają nawet w kilku procentach tego co, widać w serialu. Obiecuję jednak, że będę szukać dalej i jak tylko będę miała fajne zdjęcia, to natychmiast je pokażę.
I jeszcze informacja- za scenografię w serialu odpowiada Arkadiusz Kośmider - Bravo !

Krótko: świetny zagłówek - prosty pomysł. Zarzucona kapa na zagłówek obity neutralną tkaniną.

Prawo Agaty

 

Piękna, welurowa sofa w starym mieszkaniu Agaty, które było zrobione
w stylu Glamour czyli "na bogato".
 
Wnętrza Prawo Agaty - Agnieszka Dygant jako Agata
źródło
 
Kochani, czy widzicie te cudowne białe kafle "subway". Miód na duszę mą !


źródło

Kilka zdjęć kancelarii. Są sztukaterie, piękne szare ściany, cudowne drewniane, białe drzwi, takie stare, jak to w starych kamienicach.


Surowe cegły posują idealnie do całego klimatu kancelarii.


Niestety niewiele widać. Z tyłu wbudowany w ścianę regał z książkami, kolorystycznie dopasowany do ścian. W serialu wygląda to fantastycznie.

No i mamy chabrową sukienkę, o której pisałam :-). A z tyłu w pełnej krasie ściana, a na niej wszystko, co uwielbiam. Wbudowane regały w ciemnoszarym kolorze, piękne kinkiety i kominek, obrazy, książki. To, czym zawsze zachwycam się w serialach amerykańskich - czyli "udomowienie". Urządzenie wnętrza tak, jakby naprawdę ono istaniało, a nie było tylko planem zdjęciowym. Dodam, że rewelacyjny jest też kolor ścian !
Agata Przybysz znalazła walizkę pełną pieniędzy! Co z nią zrobi?


Kuchnia wprawdzie nie moja ulubiona biała, ale ciemna, metaliczna, bardzo nowoczesna i naprawdę wyglądająca wspaniale !

Dla odmiany biała kuchnia, nie wiem, gdzie to jest. Też nowoczesna, ale bardziej ciepła, no i są białe świecące kafelki:-).


Ostatnie zdjęcie, niestety w słabej rozdzielczości. To jadalnia w domu Doroty.

Kochani, to tyle niestety. Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jeszcze ciekawsze zdjęcia.
Obiecuję też zdjęcia z serialu Przepis na Życie i z kilku innych....
Czy chcecie oglądać zdjęcia z polskich seriali ?

Do zobaczenia !

Zdjęcia należą do TVN.

15 komentarzy:

  1. A wiesz, że nigdy nie oglądałam tego serialu! az musze kiedys spróbowac. Prawie identyczne kafle jak w tej łazience mam u siebie w kuchni na jednej ścianie. Sprawiaja, że wnetrze nabiera ciepła, ma duszę... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda. Uwielbiam takie kafle ! Gratuluję dobrego gustu :-)a serial polecam.

      Usuń
  2. Serial świetny! Podobnie jak Ty, zachwycam się wnętrzem kancelarii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chcemy chcemy :)
    agatę uwielbiam też:)
    a do listy seriali tvn dopisuję jeszcze Julię, może uda Ci się coś ciekawego znaleć :) uwielbiam restaurację Fado :) jest bardzo w moim stylu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :-) już niedługo więcej polskich seriali, szykuję posty, Julka też będzie, aczkolwiek nie cierpię tych skórzanych sof, które tam mocno eksponują !

      Usuń
  4. Piękne wnętrza w polskim serialu zosbaczyłam po raz pierwszy w ...Magdzie M :) aktualne? nadal piękne? Jak uważasz?

    ps dla mnie za dużo w serialu spraw z wokandy za mało emocji,zwłaszcza tych męsko-damskich - jak w Ally Mcbeal.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniu biala kuchnia jest w mieszkaniu Panstw z drugiego planu, byli klientami kancelarii w odcinku o pozwie zbiorowym przeciwko szpitalowi.

    OdpowiedzUsuń
  6. wnetrze kancelarii Agaty jest moim wymarzonym:)sztukatereie na scianach -coś co lubie!:)pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rób print screeny prosto z odcinków - wszystkie są na tvnplayer :) Będziesz miała wszystkie sceny do wyboru ;) A ta biała kuchnia to przecież w mieszkaniu klientów (jeśli się nie mylę) :) Wnętrza piękne! Pozdrawiam i zapraszam do siebie: wnetrzazewnetrza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. fabułę serialu jak i jego plan zdjęciowy uwielbiam i ja :o)

    pozdrawiam, Linka

    PS. i podpisuje się pod radą robienia screenshotów, przecież każdy odcinek można powtórzyć w internecie :o)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi osobiście baaardzo się podoba dom z Rodzinki.pl
    Mam świadomość, że jest to istna reklama IKEI, którą zresztą bardzo lubię;)
    Wracając do serialu to scenograf się postarał i domek jest urządzony bardzo przytulnie, a każde przedstawione wnętrze miłe dla oka i bez obciachu ;). Przynajmniej w moim odczuciu. Więc fajnie by było gdybyś rzuciła na niego swoim eksperckim okiem i przedstawiła go na blogu:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Będzie rodzinka pl :-) Mnie też się podoba, pomimo że to chodząca reklama IKEA :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słowa wyjęte wprost z moich ust. Ochy i achy nad grą aktorów, fabułą serialu, strojami Agaty no i przede wszystkim pomieszczeniami, w których grają.

    OdpowiedzUsuń